Aktualności
Bezpłatne przejazdy dla uczniów
Zarząd Transportu Miejskiego w Rzeszowie informuje, że od dnia 3 lipca br. (rozpoczyna się zapisywanie uprawnień do bezpłatnych przejazdów dla uczniów na kolejny rok szkolny.
Podobnie jak w ubiegłym roku, uczniowie, którzy nie ukończyli 18-tego roku życia, nie muszą posiadać legitymacji szkolnej podbitej na rok szkolny 2024/2025. Uczniowie starsi, będą musieli okazać aktualną legitymację.
DOKUMENTY WYMAGANE DO ZAPISANIA UPRAWNIENIA NA OKRES OD 1.10.2024 DO 30.09.2025 r.
DZIECI I MŁODZIEŻ URODZONE W ROKU 2007 I W LATACH PÓŹNIEJSZYCH
(objęte obowiązkiem szkolnym/obowiązkiem nauki):
- Rzeszowska Karta Miejska
- Dokument potwierdzający wiek dziecka (nie jest wymagane podbicie legitymacji szkolnej na r. szk. 2024/2025)
- Dokument potwierdzający zamieszkanie na terenie miasta Rzeszowa przez rodzica/opiekuna prawnego dziecka (jedna z poniższych opcji):
- kopia pierwszej strony rozliczenia podatku dochodowego od osób fizycznych za 2023 r. wraz z wpisanym adresem zamieszkania, opatrzonego prezentatą urzędu skarbowego, w którym zostało złożone zeznanie
- wydruk pierwszej strony rozliczenia podatku dochodowego od osób fizycznych za 2023 r. z wpisanym adresem zamieszkania i nadanym numerem wraz z Urzędowym Potwierdzeniem Odbioru, potwierdzające złożenie PIT drogą elektroniczną
- zaświadczenie z urzędu skarbowego potwierdzające fakt rozliczenia podatku dochodowego od osób fizycznych za 2023 r. wraz z informacją o adresie zamieszkania podatnika
- zaświadczenie z urzędu skarbowego potwierdzające brak obowiązku składania PIT wraz z informacją o adresie zamieszkania podatnika
UCZNIOWIE SZKÓŁ PONADPODSTAWOWYCH DLA MŁODZIEŻY, Z WYŁĄCZENIEM SZKÓŁ POLICEALNYCH ORAZ UCZNIOWIE SZKÓŁ ARTYSTYCZNYCH URODZENI W LATACH 2006, 2005 i 2004
- Rzeszowska Karta Miejska
- Legitymacja szkolna podbita na r. szk. 2024/2025
- Dokument potwierdzający zamieszkanie na terenie miasta Rzeszowa przez rodzica/opiekuna prawnego dziecka (jedna z poniższych opcji):
- kopia pierwszej strony rozliczenia podatku dochodowego od osób fizycznych za 2023 r. wraz z wpisanym adresem zamieszkania, opatrzonego prezentatą urzędu skarbowego, w którym zostało złożone zeznanie
- wydruk pierwszej strony rozliczenia podatku dochodowego od osób fizycznych za 2023 r. z wpisanym adresem zamieszkania i nadanym numerem wraz z Urzędowym Potwierdzeniem Odbioru, potwierdzające złożenie PIT drogą elektroniczną
- zaświadczenie z urzędu skarbowego potwierdzające fakt rozliczenia podatku dochodowego od osób fizycznych za 2023 r. wraz z informacją o adresie zamieszkania podatnika
- zaświadczenie z urzędu skarbowego potwierdzające brak obowiązku składania PIT wraz z informacją o adresie zamieszkania podatnika
Z wyżej wymienionymi dokumentami należy się zgłosić do jednego z POP-ów:
1. Lisa Kuli 20
- od poniedziałku do piątku 10:00 – 19:30
- pierwsza i ostatnia sobota miesiąca 10:00 – 14:30
2. Targowa 1
- od poniedziałku do piątku 7:00 – 14:30
3. Millenium Hall, al. Kopisto 1
- od poniedziałku do soboty 10:00 – 17:30
4. Galeria Nowy Świat, ul. Krakowska 20
- od poniedziałku do soboty 10:00 – 17:30
5. Dworzec Lokalny ul. Towarnickiego 7 (czynny od 26 sierpnia)
- od poniedziałku do piątku 8:00 – 15:30
Aby wyrobić Rzeszowską Kartę Miejską należy wypełnić wniosek dostępny na stronie internetowej ebilet.erzeszow.pl lub w Punkcie Obsługi Podróżnego (POP).
Dokumenty wymagane do wyrobienia imiennej RKM:
- wypełniony wniosek (papierowo bądź elektronicznie);
- aktualne zdjęcie (w formacie 35x45mm) podlegające zwrotowi po wyrobieniu RKM;
- ważna legitymacja szkolna lub inny dokument tożsamości.
W każdym POP możliwe jest nieodpłatne wykonanie zdjęcia podczas składania wniosku.
Za osobę, która nie ukończyła 16 roku życia wniosek składa i kartę odbiera rodzic lub opiekun prawny.
Składając wniosek w formie elektronicznej RKM można odebrać w dowolnym POP.